Złoty OTIS z Diamentami dla firmy Boehringer Ingelheim

Złoty OTIS z Diamentami dla firmy Boehringer Ingelheim

W III edycji Nagrody Zaufania „Złoty OTIS z Diamentami” Jury pozytywnie oceniło nowatorskie projekty edukacyjne firmy Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.: „MC Silk feat. Polskie Towarzystwo Kardiologiczne” oraz „Nadzieja nie umiera nigdy” – Polimaty o IPF.

3 października 2015 r. na Zamku Królewskim w Warszawie podczas uroczystej Gali Polskiego Towarzystwa Lekarskiego została wręczona Nagroda Zaufania „Złoty OTIS z Diamentami” dla firmy Boehringer Ingelheim za działania na rzecz podnoszenia świadomości społecznej na temat migotania przedsionków i udaru mózgu oraz samoistnego włóknienia płuc.

Firma od wielu lat podejmuje innowacyjne działania i angażuje się w nowatorskie projekty, których celem jest podnoszenie świadomości społecznej w różnych obszarach zdrowotnych. W ostatnim roku firma przedstawiła zupełnie nowe spojrzenie na edukację społeczną na temat migotania przedsionków i udaru mózgu oraz rzadkiej i trudno rozpoznawalnej choroby, jaką jest samoistne włóknienie płuc (idiopathic pulmonary fibrosis, IPF).

W lutym 2015 r. dzięki zaangażowaniu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego zainaugurowana została kampania świadomościowa zrealizowana we współpracy z muzykiem, osobowością internetową i gwiazdą social media – MC SILK’iem. W jej ramach powstał utwór poświęcony tej chorobie pt. „MC Silk feat. Polskie Towarzystwo Kardiologiczne”. W utworze i wideoklipie MC Silk w nieszablonowy sposób opowiada o migotaniu przedsionków i związanym z nim ryzykiem udaru mózgu. Jest to pierwsza tego rodzaju akcja edukacyjna skierowana do młodzieży i młodych dorosłych poświęcona tej chorobie. Pierwszy raz w Polsce raper we współpracy z towarzystwem naukowym zrealizował edukacyjną akcję dla „młodych dorosłych” dotyczącą trudnego tematu zdrowotnego, nikt do tej pory, nie tylko w Polsce, ale i na świecie, nie mówił językiem rapu na temat migotania przedsionków i udaru mózgu. W ciągu pierwszych trzech dni spot obejrzano ponad 100 000 razy, a obecnie jest to ponad 314 000 wyświetleń. Projekt dotarł do ponad 3 840 000 widzów i ponad 440 000 czytelników i został entuzjastycznie odebrany w grupie docelowej (15-30 lat).

Natomiast w ramach współpracy z Radosławem Kotarskim – twórcą wideobloga Polimaty – w lipcu tego roku powstał materiał filmowy „Nadzieja nie umiera nigdy” na temat samoistnego (idiopatycznego) włóknienia płuc – rzadkiej i trudno rozpoznawalnej choroby, na którą w Polsce choruje kilka tysięcy osób. Proces postawienia diagnozy jest często długotrwały, również lekarze nie od razu właściwie kojarzą symptomy choroby. W filmie „Nadzieja nie umiera nigdy” Radosław Kotarski w bardzo interesujący i przystępny sposób pomaga zrozumieć objawy choroby oraz przedstawia informacje, jak można ją rozpoznać. Film „Nadzieja nie umiera nigdy” cieszy się zainteresowaniem użytkowników kanału Youtube. W ciągu dwóch tygodni od umieszczenia wideoklipu na kanale Polimaty film obejrzano ponad 200 000 razy.

Realizacja nagrodzonych projektów możliwa była dzięki grantom edukacyjnym firmy Boehringer Ingelheim. Jury Nagrody Zaufania „Złoty OTIS z Diamentami” doceniło przesłanie i wartość merytoryczną obu projektów. Niekonwencjonalny przekaz, otwartość, zaangażowanie wybitnych ekspertów i osobowości pozwoliły im zdobyć popularność i w szczególny sposób zwrócić uwagę na problematykę dotyczącą zarówno migotania przedsionków i jego związku z udarem, jak i samoistnego włóknienia płuc.

„Złoty OTIS z Diamentami” przyznawany jest zdrowotnym programom profilaktycznym i edukacyjnym. W tym roku w skład jury weszli dziennikarze: red. Małgorzata Wiśniewska, red. Jadwiga Kamińska, red. Beata Prasałek, red. Katarzyna Pinkosz, red. Paweł Walewski, red. Artur Wolski oraz eksperci: prezes AOTM – dr Wojciech Matusewicz, prof. Maciej Krzakowski, prof. Aleksander Sieroń, prof. Grzegorz Opolski, prof. Piotr Hoffman, prof. Marcin Wojnar, prof. Piotr Pruszczyk. Jury przewodniczył prof. Jerzy Woy-Wojciechowski.

Na zdjęciu prof. dr hab. med. Waldemar Kostewicz, nowy prezes Polskiego Towarzystwa Lekarskiego i Oliver Koehncke, dyrektor generalny Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.